Dag 15 It's Friday, fun day!

12 maart 2016 - Tambon Patong, Thailand

Weer een hele schoolweek voorbij, tijd vliegt! Om goed het weekend te beginnen zijn we met z'n allen om 13:00 naar een haven vertrokken, en hebben we daar zeker tot een uur of 19:30 een partyboat gehuurd. Cocktails, gezelligheid, vanaf de boot het water in plonsen, en leraren die hun Hawaï shirt uit de kast halen en je verplichten om mee te doen met drinking games. En terwijl ik even op het dak van de boot zat, met m'n haren in de wind en m'n zonnebril op (en m'n zonnebrand factor 50+ met een dikke laag opgesmeerd natuurlijk), bedacht ik me dat dit toch wel een hele exclusieve manier is van het begin van het weekend vieren terwijl het nog geen week geleden is dat het in Nederland sneeuwde. Even een toepasselijk hashtag momentje: #sorrynotsorry (doe ik het zo goed?)
Vrijdag is de dag dat we de lessen eigenlijk een beetje skippen. We beginnen wel net zoals elke ochtend met een toets, maar nadat je 30 minuten gezeten hebt ga je meteen door naar het dak, dat zich 5 verdiepingen hoger bevindt. Mooie ochtendgymnastiek, voor de meeste is dat dan ook wel een manier om de alcohol calorieën van de afgelopen nacht te verbranden. Eénmaal boven in de zon dan beginnen we met kleine wedstrijdjes, vandaag was dat freepour. Diegene die de meeste perfecte scores haalt wint (1, 2, 3, 4 en 6cl uit de losse hand). Een mooie finale tussen het schattigste meisje van de Internationale opleiding en een niet zo'n schattige vrouw van de Franse opleiding, waarbij wij internationals de overwinning hebben mogen vieren. Daarna door naar de live bar en cocktails maken&drinken die we geleerd hebben en toen was de schooldag alweer voorbij. Wat mij betreft mag elke schooldag er zo uit zien!

Afgelopen dinsdag wezen sightseeing, een beetje van de thaise cultuur opsnuiven. Na een super mooi en leuk bezoek aan een uitzichtspunt zijn we door gegaan naar een tempel, en daarna kwam dan de Big Buddha. Zowel de tempel als de Buddha waren mooi om te zien, maar vielen veel te vergelijken met Japan/Zuid Korea. Stiekem had ik ook niet anders verwacht, maar ik vind het toch gewoon leuk om die plekken te bezoeken, alleen heb ik het dan wel wat sneller gezien. Daarna gezellig met z'n allen dinner by sunset aan het strand, en weer terug naar school.
Verder was deze week een rustige week, ik heb vooral veel geleerd.
1 ding waar ik waarschijnlijk nooit aan zal kunnen wennen in zowel Thailand als andere Aziatische landen; wc papier moet niet in de wc gegooid worden, maar in de prullenbak er naast.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl