Dag 9&10 Eerste week in Phuket

7 maart 2016 - Tambon Patong, Thailand

Alweer ruim een week achter de rug sinds ik in Thailand ben aangekomen. Het begon moeilijk en chaotisch, maar nu ben ik toch wel blij dat ik er ben.
Van maandag t/m vrijdag op school gezeten, 6 uur per dag (13:00 - 19:00). Niet zomaar een school, maar de European Bartender School! Toch wel lastig om na 3 tussenjaren weer te leren, en dan ook nog eens met een temperatuur van rond de 35'C! Desalniettemin vind ik het toch wel leuk. Ik voel me weer een beetje slim, wat ook geen kwaad kan. Ook neem ik het studeren een stukje serieuzer dan 3 jaar terug, maar misschien komt dat omdat ik niet dagen van 8:00 - 18:00 maak waarbij ik daarna om 19:30 pas thuis ben en dan ook nog te veel huiswerk heb om te maken.
Flair, freepour, bartending... Het is allemaal ingewikkelder dan het lijkt/klinkt! Maar een beetje serieus doorwerken en oefenen en dan gaat het wel lukken (hoop ik). Er zijn naast mij nog 69 andere studenten deze opleiding aan het volgen. Het is hier verder wel een mooi studenten leven, een groot uitgaanscentrum met entertainment die in alle soorten en maten komt. Zo heb je de welbekende ping pong shows, ladyboys die knapper zijn dan je zelf bent, en kroegjes die best wel hitsig zijn op de muziek van Justin Bieber. Ook zijn er hele mooie stranden, sterker nog, ik lig er nu op 1. Een EBS uitstapje waarbij ze een strand afgehuurd hebben om gezellig met z'n allen cocktails te drinken, barbecuen en ontspannen. Wat ook leuk is om te zien, is hoe de leraren ook met vanalles meegaan. Zowel met het uitgaan gister, als nu op het strand. Rond 22:00 weer terug naar school en eigenlijk meteen door naar een rock café. Met een thaise zanger mee kunnen rocken op klassiekers van oa Iron Maiden als Pink Floyd, en daarna nog gezellig met de bandleden een drankje gedaan. Het werd weer een lange avond dus snel terug om naar bed te gaan.

Dag 10, zondagmorgen. Snel het bed weer uit! Ontbijten en bikini aan, want op deze dag ga ik naar Coral Island! Ooit van die mooie droombeelden gehad van Thailand met mooie witte zandstranden, thaise tuk tuk boten en turquoise water waar je in kunt snorkelen en mee zwemmen met de vissen? ...Nou zo zag mijn dag er dus uit. Alles was perfect, het was bijna te vergelijken met een paradijs. Maar ik zou mezelf niet zijn als ik er geen minpunt aan toevoeg! Het ligt dan niet zo zeer aan dat eiland als wel aan mezelf,  want ik ben zo wit als een gans en ondanks dat ik factor 50 of 20 op smeer en in de schaduw lig, 5 minuten later ben ik verbrand, vraag me niet hoe. Later nog een poos in het water gelegen en uiteindelijk weer met de boot/taxi terug. Snel douchen en after sun opsmeren, een poging doen tot leren en dan maar met m'n kreeften lichaam/hoofd proberen comfortabel in bed te liggen en hopen dat het morgen dan weer aardig weggetrokken is.